.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راهب:بايد كيفيت كالاي توليدي دقت شود
گفتگو: محمد علي روشن

مهندس جعفرقلي راهب نماينده مردم رامسروتنكابن درمجلس شوراي اسلامي درمصاحبه اي اختصاصي با شمال نيوز به تشريح وضعيت صنعت ايران پرداخته كه متن كامل آن ازنظرخوانندگان گرامي ميگذرد.
وضعيت صنعت ايران را چگونه ارزيابي مي كنيد ؟
در حال حاضر صنعت ايران (صنايع مادر – صنايع خودرو سازي- صنايع كشاورزي- صنايع نظامي- صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزيو پتروشيمي در حال رشد مي باشد) آنچه مهم است بايد كيفيت كالاي توليدي دقت شود، كه علاوه بر مصرف داخلي براي صادرات نيز مشتري كافي داشته باشد. البته دولت در سالهاي اخير حمايتهاي لازم نموده است، كماكان بايد در فراهم آوردن مواد اوليه ، ابزار كار ، سرمايه، تسهيلات لازم ، زمين ، كاربري ، مجوز او موافقتهاي اصولي مسير سرمايه گذاري را فراهم و آسان نمايد.
براي رسيدن به صنعت وتوليد ملي وخروج از مونتاژ چه بايد صورت پذيرد ؟ 1- علم وتخصصهاي لازم را كسب كنيم 2- از علم وتخصص كشورهاي پيشرفته بهره مند شويم 3- اعتبار و امكانات لازم از طرف دستگاههاي زيربط و با شرايط آسان در اختيار صاحبان صنعت قرار داده شود 4- صنعت داخلي حمايت شود 5- از واردات بي رويه و بدون ضابطه از خارج جلوگيري شود . 6- كيفيت صنعت همواره لحاظ شود 7- نظر بازار داخلي و خارجي لحاظ شود براي شكوفايي موتور سيكلت چه برنامه هايي لازم است وكلاً وضعيت اين صنعت را چگونه ارزيابي ميكنيد؟ ج- برنامه هاي كوتاه مدت ، ميان مدت، درازمدت لازمست ميزان مصرف در داخل فراهم شود – نوع موتور سيكلت متناسب با سليقه مشتري توليد شود- ارزان تمام شود- به صادرات توجه شود. در مجموع صنعت موتور سيكلت مثل ساير صنايع از رشد خوبي برخوردار بوده ولي براي رسيدن به هدف ايده ال هنوز جا دارد، البته حمايت و هدايت دولت هم لازم است. در خصوص صنايع دستي آيا كشور ايران را در رتبه و جايگاه مطلوبي مي بينيد ؟ صنايع دستي بعنوان ميراث نياكان ما و هنر و ابتكار مردم عزيز كشور ما بعد از انقلاب رشد خيلي خوبي داشته ، ولي توجه بايد و شايد از جانب مسئولان صورت نگرفته و ورود كالاها و صنعت خارجي و ترويج فرهنگ مصرف خارجي ، و عدم حمايت كاري از صنايع دستي اين صنعت جايگاه واقعي خود را در كشور چه شهرها و چه روستاها پيدا نكرده است . اما، استعدادها، هنرها، ابتكارات ، خلاقيت در زمينه هاي مختلف صنايع دستي در كشور فراهم است و با اندك توجه و حمايت علاوه برتامين مصرف داخلي ميتوان بخارج كشور صادر و ارز مناسبي را عايد كشور نمود. مجلس براي جلب سرمايه گذاريها بسوي توليد چه تسهيلاتي در نظر گرفته است. اصولاً مجلس در مسائل اجرايي وارد نمي شود ، ولي مسائل مربوط به سرمايه گذلري در بخشهاي مختلف صنعت كشاورزي ، فرهنگي، علمي ، آموزشي، فرهنگي، تحقيقاتي لوايح و طرحهاي پيشنهادي را در كميسيون هاي مربوطه بدقت كارشناسي و با نظر موافق پيگيري مي نمايد و در همين روستا بانك كشاورزي كه تنها بانك تخصصي كشاورزي مي باشد ، هم در كميسيون كشاورزي هم در كميسيون تلفيق بودجه و هم در صحن علني مجلس ، اعتبارات بخش كشاورزي و در واقع اعتبارات بانك كشاورزي را افزايش چشمگير داده است در ساير بانكهاي تخصصي مثل بانك صنعت و معدن و بانك مسكن ، براي صنايع و معادن و مسكن بصورت مثبت برخورد كرده و مي كند ضمناً براي جلب و جذب بيشتر سرمايه گذاري مجلس در تلاش اينست كه كارمزد بانكها با لحاظ نمودن ساير شرايط بتدريج تك رقمي (يك رقمي بشود) ضمن اينكه بعضي از طرحهاي كشاورزي و صنايع تبديلي و تكميلي بصورت بصورت وجوه اداره شود در خصوص صنعت گردشگري لطفا جايگاه آن را در ايران ارزيابي و پيشنهاد براي رفع مشكلات مربوطه چيست ؟ ج- اصولاً يكي از روشهاي درآمد و پيش بيني بودجه از طريق گردشگران خارجي است بعضي كشورها مثل كشورهاي تركيه ، سوريه، عربستان، و ممالك اروپايي، بودجه سالانه كشورشان از ارز حاصل از سفر توريست و گردشگران تامين مي شود، در جمهوري اسلامي ايران نيز سالانه ميليون ها گردشگر و توريست خارجي سفر مي كنند و جايگاه ويژه اي در شمال و جنوب كشور و استانهاي زيارتي (مشهد، شيراز،قم و …)9 دارد، و در چند ساله اخير سرمايه گذاري خوبي در زمينه احداث هتلهاي مناسب مجتمع هاي فرهنگي ، هنري، گردشگري، دارد و راههاي تربيتيو … جهت اسكان گردشگران احداث شده و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز خيلي خوب عمل كرده و راههاي مناسب و كم بهره در اختيار صاحبان سرمايه گذاري قرار داده و مي دهد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.197 seconds.